[pozvano predavanje] Čitanje za život jer čitanje je najbolje učenje
Profesorica Anita Peti-Stantić održala je predavanje na stručnom skupu za učitelje razredne nastave Splitsko-dalmatinske županije pod nazivom Put od učenja čitanja i čitanja da bi se učilo do čitanja radi užitka. Skup je održan online 24. i 25. veljače 2022. godine, a prezentaciju s predavanja možete pronaći ovdje.
[pozvana predavanja] projekt “Čitkaj”
Profesorice Anita Peti-Stantić i Gordana Keresteš su u okviru Godine čitanja održale dva pozvana predavanja u okviru projekta udruge Kajkaviana pod nazivom Čitkaj. Jedno predavanje, pod nazivom Zašto neka djeca teže čitaju i kako im pomoći održano je za učitelje Krapinsko-zagorske županije u organizaciji OŠ Matije Gupca Gornja Stubica.
Drugo predavanje, pod nazivom Zašto je djeci važno čitati od najranije dobi održano je za roditelje i zainteresiranu javnost u organizaciji Galerije grada Zaboka.
[radionica] Omogućuju li nam pametni telefoni da budemo pametniji?
U okviru projekta Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? koji se neposredno naslanja na Nacionalnu strategiju poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine i posebno na Godinu čitanja u Republici Hrvatskoj održana je treća u nizu od četiri radionice pod naslovom “Omogućuju li nam pametni telefoni da budemo pametniji?”. Radionicu, na kojoj je aktivno sudjelovalo više od 300 učitelja svih nastavnih predmeta i učenika, moderirale su Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić, a gosti su bili profesori Goran Šimić i Igor Rudan.
Razgovaralo se o digitalnim medijima i vrijednosti informacije, o utjecajima velike izloženosti digitalnim sadržajima na psihičko zdravlje mladih, o izazovima suvremenosti, a posebno su se analizirali izvaci iz knjiga objavljenih u izdanju Naklade Ljevak kojima se potiče čitanje popularnoznanstvene literature:
Igor Rudan (2017). Točna boja neba: razmišljanja o znanosti u 21. stoljeću
Igor Rudan (2018). Zao zrak: razmišljanja o zdravlju i bolesti u 21. stoljeću
Igor Rudan (2019). U zemlji klanova: razmišljanja o prilagodbi u 21. stoljeću
Igor Rudan (2020). Očekujući vatre: ramišljanja o izazovima u 21. stoljeću
Manfred Spitzer (2018). Digitalna demencija: kako mi i naša djeca silazimo s uma
Manfred Spitzer (2019). Usamljenost : neprepoznata bolest : bolna, zarazna, smrtonosna
Manfred Spitzer (2021). Epidemija pametnih telefona : prijetnja zdravlju, obrazovanju i društvu
Goran Šimić i sur. (2019). Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja
Goran Šimić i sur. (2021). Uvod u neuroznanost emocija i osjećaja
Radionice su organizirane uz podršku Ministarstva kulture i medija, Agencije za odgoj i obrazovanje, Naklade Ljevak i HRZZ pojekta Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture.
Snimka radionice dostupna je na: https://www.youtube.com/watch?v=yCtGj6sk_rI
[intervju] Znatiželju kod mladih najbolje potiče druženje s knjigom
U sveučilišnim novinama Universitas i na portalu Universitas objavljen je razgovor s Vedranom Stantić i Anitom Peti-Stantić pod naslovom Znatiželju kod mladih najbolje potiče druženje s knjigom. Razgovor je dostupan na poveznici.
[webinar] Zašto je važno čitati djeci od najranije dobi
Prof. Peti-Stantić u okviru projekta poticanja čitanja Ibis grafike održala je webinar za odgajatelje i učitelje razredne nastave pod naslovom Zašto je važno čitati djeci od najranije dobi. (Prezentacija je dostupna ovdje.)
[predstavljanje knjige] Tribina: Učitelji u fokusu
U okviru tribine Učitelji u fokusu, predstavljene su knjige Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? Vedrane Stantić i Anite Peti-Stantić i knjiga Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti autorice Anite Peti-Stantić. Predstavljanje je vodila Karolina Lisak Vidović, a uz autorice je sudjelovala i viša savjetnica u Agenciji za odgoj o obrazovanje Mirela Barbaroša Šikić.
Snimka promocije dostupna je ovdje.
[Zagreb book festival] Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti i Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
Zagreb book festival otvoren je razgovorom o knjigama Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti i Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?, kao i knjigom Nenada Rizvanovića Stvaranje čitatelja.
S autorima je razgovarala pjesnikinja Sanja Baković, a naslov događanja bio je moto godine čitanja: Čitajmo, da ne ostanemo bez riječi!
Program festivala: https://www.zgbookfest.hr/program
[gostovanje u školi] Važnost čitanja – OŠ Fran Krsto Frankopan, Krk
Prof. Peti-Stantić gostovala je na satu hrvatskoga jezika profesorice Milice Žužić u Osnovnoj školi Fran Krsto Frankopan u Krku i razgovarala s učenicima 5. razreda o važnosti čitanja i o raznolikim oblicima čitanja. Reakcije učenika nakon razgovora dostupne su ovdje: https://padlet.com/milicazuzic/ldjis1usj3fdnnzf
[pozvano predavanje] How to grow into a skilled reader?
Prof. Anita Peti-Stantić održala je pozvano predavanje i radionicu u okviru EU projekta u suorganizaciji izdavačke kuće Beletrina. Riječ je o trećem modulu pod naslovom: Implementing innovation – Focus on marketing and supporting data analysis in workshop. Radionica je održana uživo u Cankarjevu domu u Ljubljani, Slovenija, i na Zoomu pod naslovom How to grow into a skilled reader? Prezentacija je dostupna ovdje.
[intervju] Anita Peti Stantić i Vedrana Stantić o poticanju čitanja i Znati(želji)
U Globusovoj rubrici Kultura možete pročitati intervju Srđana Sandića s prof. dr. sc. Anitom Peti-Stantić, voditeljicom projekta MEGAHR, i Vedranom Stantić, autoricama knjige Znati(želja). Autorice u intervjuu govore o važnosti čitanja popularnoznanstvenih tekstova, pobuđivanju interesa za znanost i o tome što sve utječe na proces dubinskog čitanja. Intervju u cijelosti možete pročitati ovdje: “Najbolji način poticanja čitanja nije taj da se čitanje stalno gura kao nešto što mladi moraju raditi”
Fotografija: Ivana Nobilo, Cropix
Učitajmo se u znati(želju)
Razgovor o Znati(želji)
Učenje bez granica
Prof. dr. sc. Anita Peti-Stantić, voditeljica projekta MEGAHR, održala je predavanje na webinaru pod naslovom Učenje bez granica u organizaciji izdavačke kuće Ljevak. Materijali s predavanja dostupni su na poveznici: UČITAJMO SE U ZNATIŽELJU: ČITAJMO S MLADIMA DA NE OSTANEMO BEZ RIJEČI!
Urednica radijske emisije Poveznice Irena Plejić Premec ugostila je autorice knjige Znatiželja, prof. dr. sc. Anitu Peti-Stantić i Vedranu Stantić. U emisiji koja je emitirana 30. 3. autorice govore o važnosti čitanja popularno-znanstvene literature za djecu i mlade, te o utjecaju takvih tekstova na razvoj kritičkog mišljenja i intelektualnog vokabulara. Emisiju u cijelosti možete poslušati ovdje.
HR1-Poveznice-Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
HR1-Drag mi je Platon- Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
U okviru rada na projektu i poticanja čitalačke pismenosti i razvoja čitateljske sposobnosti objavljena je popularnoznanstvena knjiga pod naslovom Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? Autorice knjige, Vedranu Stantić i prof. dr. sc. Anitu Peti-Stantić ugostila je Blanka Jergović u emisiji o znanosti Drag mi je Platon. Emisija je emitirana 26. ožujka, a u cijelosti je možete poslušati ovdje.
Suradnja s Osnovnom školom Ivan Goran Kovačić (Staro Petrovo Selo)
Profesorica Anita Peti-Stantić, voditeljica projekta MEGAHR, održala je pozvano predavanje pod naslovom Čitanjem do (spo)razumijevanja: širina i dubina vokabulara djece i mladih kao dio mini-projekta u Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Starom Petrovom Selu. Suradnja je organizirana na poticaj knjižničarke Ivane Volarić, a uz podršku ravnateljice Zrinke Dejanović. Predavanje je održano za sve učitelje i nastavnike u školi.
Znati(želja)
U okviru rada na projektu i poticanja čitalačke pismenosti i razvoja čitateljske sposobnosti objavljena je popularnoznanstvena knjiga pod naslovom Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? Autorice knjige su Vedrana Stantić i Anita Peti-Stantić, a o knjizi se više može pročitati na: https://www.ljevakskole.hr/katalog/rubrika-139-znatizelja
Ondje su navedeni i dodatni sadržaji vezani uz knjigu, kao što su vježbe za učitelje i preporuke za čitanje popularnoznanstvene literature.
Jednostavno, uživajte u čitanju!
Dora, Tena, Luna i Ivano, učenici Osnovne škole “Ivan Goran Kovačić” u Dugoj Resi za školski su list “Breza” na poticaj školske knjižničarke Gordane Šutej razgovarali s prof. dr. sc. Anitom Peti-Stantić, voditeljicom projekta MEGAHR. Učenike je zanimalo zašto je važno čitati, kako pomoći djeci koja imaju poteškoća s čitanjem, što s obaveznom školskom lektirom, a profesoricu Peti-Stantić zamolili su i da im preporuči nekoliko naslova – zanimljive odgovore i preporuke pogledajte na ovoj poveznici.
Luna je za školski list prepričala i Zoom razgovor novinarske grupe s profesoricom Peti-Stantić. Članovi grupe primijetili su da učenici u njihovoj školi rijetko čitaju lektiru, ne uživaju u čitanju i mnogi se oslanjaju samo na kratke sadržaje dostupne na internetu. S profesoricom Peti-Stantić razgovarali su o važnosti rada na vokabularu koji onda olakšava čitanje raznih tekstova, o razlici između čitanja u digitalnom obliku i čitanja s papira, te o razlici između čitanja knjiga i gledanja filmova koji su snimljeni po njima. Više pročitajte na poveznici.
Razgovor s psihologinjom Gordanom Keresteš – Zašto je važno da djeca i mladi čitaju?
Istraživačica na projektu MEGAHR, prof. dr. sc. Gordana Keresteš u intervjuu s novinarkom Gordanom Igrec s portala Akademija Art govori o važnosti i dobrobitima čitanja za djecu i mlade (ali i odrasle) – pročitajte promišljanja o važnosti čitanja, razvoju čitalačkih vještina, negativnim utjecajima na motivaciju za čitanje, te pozitivnim utjecajima čitanja na emocionalni razvoj.
Kritičko (dubinsko) čitanje za kritičko građanstvo
Materijali s izlaganja koje je prof. Anita Peti Stantić održala 12. prosinca 2019. na Županijskom stručnom vijeću za Građanski odgoj i obrazovanje dostupni su na ovoj poveznici: Kritičko (dubinsko) čitanje za kritičko građanstvo.
Knjižnica Savica: Čitanjem do spo(razumijevanja – predstavljanje knjige
U cijelosti prenosimo poziv knjižničara knjižnice Savica na još jedno predstavljanje knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja:
“U ponedjeljak 11. studenoga u 18 sati u Knjižnici Savica održat će se predstavljanje knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja” i predavanje autorice, prof. dr. sc. Anite Peti-Stantić o odnosu između odraslih i čitalačke pismenosti mladih.
Uzbudljiva nova otkrića u području neuroznanosti i plastičnosti mozga podsjećaju nas na ono što katkad možda zaboravljamo – da su izum pisma i razvoj sposobnosti čitanja iz temelja promijenili povijest ljudskog roda i omogućili brži razvoj ljudskog društva.
S obzirom na dugu povijest pisma i čitanja, može se zaključiti da je ljudski mozak zapravo programiran za čitanje. No, je li doista tako?
Odgovor na to, kao i na brojna druga pitanja, poput – zašto je važno djeci čitati naglas, svladati vještinu dubinskog čitanja, od čitača postati čitatelj i okusiti užitak čitanja – dat će nam prof. dr. sc. Anita Peti Stantic, autorica koja se čitanjem praktično i teorijski bavi već dvadesetak godina, a nedavno je o tome napisala i knjigu.
Dobro nam došli u ritmu čitanja, kako glasi ovogodišnja tema Mjeseca hrvatske knjige!”
Čitanjem do spo(razumijevanja) – predavanje za knjižničare
Profesorica Anita Peti-Stantić održat će pozvano predavanje pod naslovom “Čitanjem do (spo)razumijevanja – od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti” na skupu Županijskog stručnog vij
Križevci: Tribina – Čitanjem do (spo)razumijevanja – od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti
U utorak, 5. 11. 2019. u gradskoj se knjižnici “Franjo Marković” u Križevcima u sklopu Mjeseca hrvatske knjige održava tribina i predstavljanje knjige prof. dr. sc. Anite Peti-Stantić “Čitanjem do sporazumijevanja” s početkom u 19 sati.
Tribinu organiziraju Ogranak Matice hrvatske u Križevcima i Gradska knjižnica “Franjo Marković”.
Jezik i predrasude (HR1): Strukture teksta
U četvrtom nastavku serijala posvećenog čitanju Irena Plejić Premec s Anitom Peti-Stantić razgovor o čitanju privodi kraju – ovaj put u središtu su strukture teksta.
Kako trebaju biti strukturirani tekstovi koji djeci objašnjavaju gradivo koje oni trebaju shvatiti i zapamtiti, kakvi su tekstovi u našim udžbenicima, kako strukture teksta utječu na strukture mišljenja, koja su to “prava pitanja” za provjeravanje razumijevanja sadržaja teksta i zašto bi djeca i mladi trebali biti češće izloženi popularnoznanstvenim tekstovima?
Čitanjem do znanja (časopis Hrvatski jezik)
U trećem ovogodišnjem broju znanstveno-popularnog časopisa Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje Hrvatski jezik Goranka Blagus Bartolec razgovara s profesoricom Anitom Peti-Stantić o knjizi Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti.
“Učenje je trajan proces i što prije prihvatimo to da mlade poučavamo modelima, to ćemo biti uspješniji. A modeli o kojima govorim proizlaze iz dubinskoga čitanja, a zapravo su modeli kritičkoga mišljenja i pristupa novomu znanju i saznavanju.” (Anita Peti-Stantić)
Vokabular – prijatelj ili plašitelj
Pred Vama je treći nastavak tematskog serijala posvećenog čitanju: Vokabular – prijatelj ili plašitelj. Irena Plejić Premec s Anitom Peti-Stantić nastavlja razgovor o čitanju i umnom rječniku. Saznajte zašto su dubina i širina našeg umnog rječnika iznimno važne za čitanje s razumijevanjem, što je “intelektualni vokabular” i kako kroz igru pristupiti nepoznatim riječima koje uzrokuju stvaranje otpora prema čitanju. Profesorica Peti-Stantić govori i o radionicama održanima u osnovnim školama u 2018./2019. godini u sklopu projekta MEGAHR, dajući primjere vježbi i aktivnosti koje se mogu koristiti u svakodnevnom radu s djecom.
Mladi i odrasli: od čitača do čitatelja
Profesorica Anita Peti-Stantić 1. će listopada održati predavanje pod naslovom “Mladi i odrasli: od čitača do čitatelja” u sklopu Informativnog utorka u Knjižnicama grada Zagreba, u Gradskoj knjižnici na Starčevićevom trgu 4 u Zagrebu. Predavanja u sklopu Informativnog utorka održavaju se u vremenu između 9 i 13 sati.
Jezik i predrasude: Čitanje – motivacija
Drugi nastavak tematskog serijala posvećenog čitanju poslušajte ovdje. Irena Plejić Premec s Anitom Peti-Stantić nastavlja razgovor o čitanju i – motivaciji: podsjetite se kakvo rječničko blago skrivaju slikovnice, zašto treba čitati djeci i nakon što ona sama nauče čitati, kako je opće znanje povezano s dubinskim razumijevanjem tekstova te uspijevaju li učenici pratiti “stampedo kroz povijest književnosti”, odnosno nastavu hrvatskog jezika i književnosti.
Uz profesoricu Peti-Stantić, u ovoj emisiji možete poslušati i razmišljanja profesorice hrvatskog i engleskog jezika i književnosti Ive Polić iz 1. splitske gimnazije te troje karlovačkih učenika koji govore o svojim čitateljskim navikama i stavovima prema lektiri i čitanju općenito.
Jezik i predrasude: Čitanje, ljudski mozak i društvo
U tematskom serijalu posvećenom čitanju Irena Plejić Premec s Anitom Peti-Stantić razgovara o aktualnim i zanimljivim pitanjima sagledavajući čitanje iz raznih perspektiva – poslušajte što je Sokrat imao protiv čitanja, zašto je iznimno važno nadograđivati vlastite interne baze znanja, kakvo se recikliranje moralo odviti u ljudskom mozgu da bi bio sposoban čitati i može li čitalačka pismenost biti prediktor gospodarskog rasta jedne zemlje.
Emisija je dostupna ovdje.
Drag mi je Platon: Državna matura i čitanje
U specijaliziranoj emisiji Drag mi je Platon u kojoj se govori o aktualnostima iz znanosti i tehnologije profesorica Anita Peti-Stantić govori o povezanosti loših rezultata maturanata na ispitima državne mature sa čitalačkim navikama i sposobnostima. Poslušajte i profesora Josipa Burušića i profesora Predraga Palea kako govore o evaluaciji STEM intervencijskog programa u osnovnim školama i njegovog učinka na stavove i interese učenika (usmjerene prema zanimanjima u znanosti).
Emisija je dostupna ovdje.
O spomenutom STEM intervencijskom programu više možete pročitati ovdje:
Babarović, Toni, Predrag Pale, Josip Burušić. 2018. “Učinci STEM intervencijskoga programa u osnovnim školama na stavove i interese učenika: primjena tehnike uparivanja prema sklonosti.” Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja 27 (4): 583–604. doi:10.5559/di.27.4.01.
Čitanjem do (spo)razumijevanja u KOPRIVNICI
Anita Peti-Stantić predstavit će svoju knjigu Čitanjem do (spo)razumijevanja – Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti i u Koprivnici, na stručno-znanstvenom odjelu Knjižnice i čitaonice Frana Galovića u srijedu, 18.9. u 18 sati. Dobro došli!
DARUVAR: Kako čitači rastu do čitatelja?
Sve zainteresirane pozivamo 12. rujna 2019. u Pučku knjižnicu i čitaonicu Daruvar gdje će Anita Peti-Stantić održati predavanje pod naslovom “Kako čitači rastu do čitatelja”. Dobro došli!
Moderna vremena: Čitanje za život
Na portalu Moderna vremena objavljen je razgovor s Anitom Peti-Stantić povodom objavljivanja njezine nove knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Kako zaroniti u čitanje i potaknuti mlade na kormilarenje morima priča koje moraju (i koje žele) pročitati – pročitajte u razgovoru autorice i Nenada Bartolčića.
Anita Peti-Stantić, foto: Branko Nađ
Međunarodni dan pismenosti: Pismenost i učenje za održivi razvoj
Anita Peti-Stantić je na Godišnjem stručnom skupu Hrvatskog čitateljskog društva “Pismenost i učenje za održivi razvoj” povodom Međunarodnog dana pismenosti predstavila knjigu Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Skup se održavao u prostorima Školske knjige u Zagrebu 6. rujna 2019.
Zašto čitati baš književnost?
Marija Ott Franolić u svome tekstu objavljenom na portalu ideje.hr govori o povezanosti čitanja, razvijenosti vokabulara i sposobnosti kritičkog mišljenja i suosjećanja. Književnost opisuje kao “alat za kreaciju, mišljenje i empatiju”, a u svojim razmišljanjima dotiče se i knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja”. Pročitajte njezin doživljaj svijeta čitanja.
Moderna vremena: Čitanjem do (spo)razumijevanja
Marija Ott Franolić kritiku knjige prof. Anite Peti-Stantić “Čitanjem do (spo)razumijevanja” započinje ovako:
“Je li čitanje čovjeku prirodno? Koja je razlika između čitača i čitatelja? Kako školsku lektiru učiniti zanimljivijom? Je li moguće kod mladih ljudi istovremeno poticati užitak u čitanju i navoditi ih na čitanje kvalitetnih sadržaja? Kako odgojiti čitatelje sposobne za dubinsko čitanje?
Tim se pitanjima bavi nedavno objavljena knjiga Anite Peti-Stantić „Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti“, koja nam dolazi u pravom trenutku.”
Nastavak teksta potražite na ovoj poveznici.
Drag mi je Platon – HR1: Čitanjem do (spo)razumijevanja
U specijaliziranoj emisiji Drag mi je Platon u kojoj se govori o aktualnostima iz znanosti i tehnologije, profesorica Anita Peti-Stantić predstavlja svoju novu knjigu naglašavajući činjenicu da naš mozak nije predodređen za čitanje – u ovoj epizodi (26. lipnja 2019.) saznajte koji su to preduvjeti za razvoj čitateljskih sposobnosti i zašto je važan kontinuirani poticajni pristup čitanju u obrazovnom procesu.
Rijeka: Čitanjem do (spo)razumijevanja
Dragi Riječani, ali i svi drugi zainteresirani gosti, predvečerje sutrašnjeg utorka možete provesti u Gradskoj knjižnici Rijeka, Ogranak Trsat na predstavljanju knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja. Autorica knjige, profesorica Anita Peti-Stantić, rado će odgovoriti na sva vaša pitanja.
Karlovac: Čitanjem do (spo)razumijevanja
Dragi Karlovčani, ali i svi drugi zainteresirani gosti, predvečerje sutrašnjeg utorka možete provesti u Gradskoj knjižnici Ivana Gorana Kovačića na predstavljanju knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja. Autorica knjige, profesorica Anita Peti-Stantić, rado će odgovoriti na sva vaša pitanja.
Knjiga ili život- HRT3: Čitanjem do (spo)razumijevanja
Kako to da u današnje vrijeme “čitamo” više nego ikad i koje je mjesto dubinskog čitanja u “vrlom novom svijetu” te kakve veze s razvojem sposobnosti dubinskog čitanja imaju obitelj i škola pogledajte u kratkom prilogu sa Zagreb Book Festivala prikazanom u emisiji Knjiga ili život na trećem programu Hrvatske radiotelevizije.
Kutija slova – HR1: Čitanjem do (spo)razumijevanja
U specijaliziranoj emisiji “Kutija slova” koja prati domaću književnu scenu, profesorica Anita Peti-Stantić predstavlja svoju novu knjigu naglašavajući važnost poticajnog pristupa književnosti i čitanju u obrazovnom procesu.
Jezik i predrasude -HR1: Čitanjem do (spo)razumijevanja
O knjizi profesorice Anite Peti-Stantić i nekim od najvažnijih tema koje su u toj knjizi obrađene možete čuti i u emisiji Jezik i predrasude na programu Hrvatskoga radija koja je emitirana 4. lipnja 2019.
Emisiju možete preuzeti ovdje. (mp3 format)
Iz opisa emisije: “Je li čovjeku sposobnost čitanja urođena? Što je dubinsko čitanje? Zašto mladi danas ne vole čitati i zašto je to društveni problem? Zašto je čitanje s razumijevanjem važno za osobni razvoj pojedinca ali i zajednice? Ovo su pitanja na koja odgovor daje knjiga Čitanjem do (spo)razumijevanja dr. Anite Peti-Stantić koju vam predstavljamo … u emisiji Jezik i predrasude. Urednica je Irena Plejić Premec.”
Intervju: Slabi čitači postižu lošije rezultate u školi
O čitanju, čitačima i čitateljima govori profesorica Anita Peti-Stantić u intervjuu za Školske novine.
Ovdje ćete pronaći odgovore na pitanja zašto mladi malo čitaju, kakve to veze ima s njihovim svladavanjem vještine čitanja, koliko je razina čitalačke pismenosti povezana sa školskim uspjehom djece i kako motivirati djecu i mlade da se zaljube u čitanje i pronađu neke svoje čitateljske svjetove.
Jezik i predrasude -HR1: HDPL
Rezultate istraživanja provedenog u sklopu projektnih radionica održanih u osnovnim školama predstavili smo na međunarodnoj konferenciji Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku. Dio intervjua vezanog za to izlaganje možete poslušati ovdje (12:50-16:50).
Osijek: “Čitanje kao intelektualna aktivnost”
Uloga obitelji u razvoju sposobnih dubinskih čitatelja i razvoju intelektualnog vokabulara mladih
U sklopu Nacionalne kampanje “I ja želim čitati” u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu obilježit će se Međunarodni dan obitelji na kojem će prof. dr. sc. Anita Peti-Stantić govoriti o ulozi obitelji u razvoju sposobnih dubinskih čitatelja te o razvoju intelektualnog vokabulara mladih.
Zagreb Book Festival: predstavljanje knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja – Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti”
Profesorica Anita Peti-Stantić održat će još jedno predstavljanje knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja – Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti, ovaj put u sklopu Zagreb Book Festivala koji se održava u Muzeju za umjetnost i obrt. Predstavljanje knjige prof. Peti-Stantić održat će se 23. svibnja s početkom u 14 sati.
Čitajmo da ne zaboravimo misliti: čitanje kao intelektualna aktivnost
Profesorica Anita Peti-Stantić održat će pozvano predavanje “Čitajmo da ne zaboravimo misliti: čitanje kao intelektualna aktivnost” na Sveučilištu u Zadru u sklopu predstavljanja knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti”. Predstavljanje knjige i predavanje održat će se u utorak, 14. svibnja s početkom u 12 sati u Svečanoj dvorani Sveučilišta (Zadar, Obala kralja Petra Krešimira IV.2).
1,606 total views, 2 views today