[pozvana predavanja] Projekt “Čitkaj”

Profesorice Anita Peti-Stantić i Gordana Keresteš su u okviru Godine čitanja održale dva pozvana predavanja u okviru projekta udruge Kajkaviana pod nazivom Čitkaj. Jedno predavanje, pod nazivom Zašto neka djeca teže čitaju i kako im pomoći održano je za učitelje Krapinsko-zagorske županije u organizaciji OŠ Matije Gupca Gornja Stubica.
Drugo predavanje, pod nazivom Zašto je djeci važno čitati od najranije dobi održano je za roditelje i zainteresiranu javnost u organizaciji Galerije grada Zaboka.

Poveznica na poziv: https://kajkaviana.hr/zasto-je-djeci-vazno-citati-od-najranije-dobi-u-gk-zabok/

 

Kajkaviana

 20 total views,  1 views today

[pozvano predavanje] Znati(željom) do čitanja s razumijevanjem

Prof. Peti-Stantić je na središnjoj konferenciji o čitanju povodom obilježavanja Godine čitanja održala pozvano predavanje pod naslovom “Znati(željom) do čitanja s razumijevanjem“. Konferenciju je 12. listopada 2021. organiziralo Ministarstvo kulture i medija u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu.

Program konferencije dostupan je ovdje.

 53 total views,  3 views today

[konferencija] The building blocks of information transfer in language processing

Završna konferencija projekta MEGAHR održana je 7. i 8. listopada 2021. Projektni tim na konferenciji je prikazao rezultate projekta, a izlaganja uglednih pozvanih izlagača poslužila su kao širi okvir za raspravu.  Program konferencije dostupan je ovdje. Materijali korišteni u izlaganjima bit će dostupni na poveznicama u ovoj objavi, zajedno s video snimkama pojedinih izlaganja.

Continue reading “[konferencija] The building blocks of information transfer in language processing”

 48 total views,  1 views today

[radionica] Kome danas trebaju knjige?

U okviru projekta Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? koji se neposredno naslanja na Nacionalnu strategiju poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine i posebno na Godinu čitanja u Republici Hrvatskoj održana je prva u nizu od četiri radionice pod naslovom “Kome danas trebaju knjige?”. Radionicu, na kojoj je aktivno sudjelovalo oko 160 učitelja različitih nastavnih predmeta i više od 400 učenika, moderirale su Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić, a gošće su bile Mirela Barbaroša Šikić i Anda Bukvić Pažin, promotorice čitanja i pažljive čitateljice.
Razgovaralo se o knjigama i čitanju, a posebno su se analizirali izvaci iz knjiga objavljenih u izdanju Naklade Ljevak kojima se potiče čitanje popularnoznanstvene literature: 
Vedrana Stantić i Anita Peti-Stantić (2021). Znati(želja): Zašto mladi tebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić (2021).(ur.) Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću i kako je došlo do toga? 
Radionice su organizirane uz podršku Ministarstva kulture i medija, Agencije za odgoj i obrazovanje, Naklade Ljevak i HRZZ pojekta Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture.
Snimka radionice dostupna je na: https://www.youtube.com/watch?v=YWA_ZuaJ5GI

 37 total views,  1 views today

[gostovanje] Putovanje u nepoznato

Prof. Peti-Stantić bila je gošća razgovora o knjigama i čitanju, a posebno čitanju popularnoznanstvenih tekstova. Razgovor se održao 27. rujna 2021. povodom obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti i Godine čitanja u okviru projekta Američki kutak i Knjižnica grada Zagreba. Razgovor je moderirala Aleksandra Cvitković, a vodila ga je Iva Klak Mršić. Slušači iz mnogih gradova i mjesta diljem Hrvatske aktivno su se uključili u razgovor, a u njemu su sudjelovali i učenici osnovnih i srednjih škola. 
Putovanje u nepoznato: Novi naslov donosi životne priče ...

 32 total views

[pozvano izlaganje] Znati(željom) do čitanja s razumijevanjem

Prof. Peti-Stantić održala je pozvano izlaganje na 17. okruglom stolu HKD-ove Komisije za knjižnične usluge za osobe s posebnim potrebama pod naslovom Osobe s teškoćama čitanja u kontekstu multikulturalnosti. Skup se održao hibridno 24.09.2021. godine, u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu i na platformi Zoom. Izlaganje pod naslovom Znati(željom) do čitanja s razumijevanjem dostupno je ovdje i na Youtube kanalu HKD-a. 
Naslovnica

 40 total views

[plenarno izlaganje] Čitajmo djeci i s djecom da ne ostanu bez riječi: intelektualni vokabular mladih

Prof. Anita Peti-Stantić je na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, u okviru X. međunarodnog znanstvenog skupa “Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju”, održala plenarno izlaganje pod naslovom “Čitajmo djeci i s djecom da ne ostanu bez riječi: intelektualni vokabular mladih”.

Program skupa dostupan je ovdje.

 

 33 total views,  1 views today

[objavljena urednička knjiga] Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću (i kako je do toga došlo?)

Upravo je objavljena knjiga Anite Peti-Stantić i Vedrane Stantić pod naslovom PUTOVANJE U NEPOZNATO: ZAŠTO SE BAVIM ZNANOŠĆU (I KAKO JE DO TOGA DOŠLO)?

Riječ je o uredničkoj knjizi u kojoj je više od 30 hrvatskih znanstvenika i znanstvenica, već priznatih u struci i mladih, tek na početku, ispričalo što rade i što ih motivira, zašto misle da je to važno i što bi poručili mladima. U knjizi svojim prilozima sudjeluju (redom kojim se navode njihovi tekstovi): Ivan Đikić, Pavel Gregorić, Aleksandar Štulhofer, Valerio Baćak, Ljiljana Fruk, Iva Tolić, Ivanka Jerić, Martina Manenica, Tomislav Portada, Ranko Matasović, Tvrtko Jakovina, Ivica Puljak, Ticijana Ban, Tena Dubček, Saša Ceci, Leonardo Štrac, Mirta Stantić, Andrija Štajduhar, Dubravka Švob Štrac, Vlatka Filipović Marijić, Ivana Novak Nakir, Vilma Dembitz, Danica Kragić Jensfeld, Kristijan Lucijetić, Katarina Smiljanec, Nikolina Šoštarić, Dora Grbavac, Vuk Vuković, Predrag Pale, Marina Ajduković i Igor Rudan.

IZ PREDGOVORA

 “Što sve rade znanstvenici? Zašto? Kakvi su bili putevi kojima su došli do toga da postanu znanstvenici? Jesu li njihovi putevi bili pravocrtni ili zaobilazni? Sva se ta pitanja postavljaju i mladima kad razmišljaju o sebi i svojim potencijalnim karijerama i odlukama o budućnosti, o studiju, o tome što bi željeli raditi. Mladi, posebno srednjoškolci, nerijetko se pitaju po čemu su odrasli, pa onda i znanstvenici, nalik njima samima.

Upravo smo zbog toga, spajajući dvije perspektive, onu srednjoškolke i onu znanstvenice, potaknuli brojne domaće znanstvenice i znanstvenike, mlađe i starije, s manje i s više iskustva u znanosti, da napišu svoja iskustva i pošalju poruku mladima o tome zašto misle da je važno razumjeti znanost, pa i popularnu znanost, zašto je važno baviti se znanošću, koje je, po njihovu mišljenju, mjesto one znanosti kojom se oni bave danas.”

 

 110 total views