ESCOP: Psycholinguistic estimates and lexical decision times for 1000 Croatian nouns

Mirjana Tonković izlagat će na međunarodnoj konferenciji Europskog udruženja za kognitivnu psihologiju koja se održava od 25. do 28. rujna 2019. na Tenerifima.  Izlaganje u obliku postera pod naslovom Psycholinguistic estimates and lexical decision times for 1000 Croatian nouns pripremljeno je u suradnji s Francescom Dumančić, Denisom Vlašičekom i suradnicama na projektu Gordanom Keresteš i Anitom Peti-Stantić.

Popis izlaganja  obliku postera dostupan je ovdje

Program konferencije možete pronaći ovdje

Hrvatska psiholingvistička baza bogatija za 3000 riječi

Hrvatska psiholingvistička baza koja je nastala i razvija se u sklopu projekta MEGAHR (HRZZ-IP-2016-06-1210) nadopunjena je s novih 3000 riječi – imenica, glagola i pridjeva. U ovom je izboru 1500 riječi iz Hrvatskog čestotnog rječnika, uz još 1500 riječi iz udžbeničkih tekstova za četvrti, peti i šesti razred osnovne škole (Hrvatski jezik, Priroda, Povijest, Matematika, Geografija).

Studentska populacija procjenjivala je konkretnost, predočivost, relativnu čestoću i dob usvajanja tih riječi, a za svaku su pojedinu riječ, uz podatke o tim procjenama, dostupni i podaci o vrsti riječi, duljini riječi, rodu i živosti imenica, te čestoći riječi u internetskom korpusu hrvatskoga jezika hrWaC.

Pretraživanje baze moguće je na ovoj poveznici.

Ako želite pretražiti prvih 3000 dodanih riječi, u prvom padajućem izborniku odaberite “Baza riječi”, a zatim u treće polje upišite vrijednost “1“. 

Ako želite pretražiti drugih 3000 riječi, u prvom padajućem izborniku odaberite “Baza riječi”, a zatim u treće polje upišite vrijednost “2“.

Ako želite pretražiti svih 6000 riječi koje trenutno čine Hrvatsku psiholingvističku bazu, samo odaberite opciju “SVE RIJEČI”.

Object Agreement Across Barriers 2019

U Rektoratu Sveučilišta u Zagrebu 16. i 17. rujna 2019. održava se simpozij Object Agreement Across Barriers 2019. Riječ je o skupu na kojem se okupljaju stručnjaci koji se bave lingvističkim pitanjima slavenskih i bantu jezika, a simpozij se održava u organizaciji Leverhulme projekta Agreement Mismatches in Experimental Syntax: from Slavic to Bantu i HRZZ projekta Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture. Na simpoziju sudjeluje niz stručnjaka iz brojnih europskih i prekomorskih zemalja, uključujući znanstvenike iz Južnoafričke Republike.

Jana Willer Gold i Anita Peti-Stantić na konferenciji će 17. rujna održati izlaganje pod naslovom “Aux Clitic Drop in Object Clauses: Interaction of Person, Gender and Case”.

Program simpozija možete pronaći ovdje.

STEM V: Summer training in experimental methods

Vedrana Gnjidić sudjelovala je na seminarima i radionicama u sklopu ljetne škole STEM V: Summer Training in Experimental Methods na Sveučilištu u Lisabonu (Faculdade de Letras, BabyLab) od 4. do 6. rujna 2019. godine. Seminari koje su vodile dr. sc. Sonia Frota, dr. sc. Catia Severino, dr. sc. Jovana Pejović i dr. sc. Susana Silva obuhvaćali su korištenje tehnologije praćenja pokreta očiju i mjerenja evociranih moždanih potencijala. Izvještaj o boravku možete pronaći ovdje.

Program rada dostupan je ovdje


Practical Mixed Effect Regression Modelling for Psychology and Language Science

Vedrana Gnjidić pohađala je statistički seminar (Practical Mixed Effect Regression Modelling for Psychology and Language Science) u sklopu ljetne škole na sveučilištu Radboud u Nijmegenu (Nizozemska; suradnja Instituta za psiholingvistiku Max Planck i sveučilišta Radboud) od 5. do 9. kolovoza 2019. godine.  Izvještaj o boravku možete pronaći ovdje.

Program rada dostupan je ovdje. 

 

(Ne)dostižna lakoća čitanja – recenzija knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja

U četrdeset i petom broju časopisa Rasprave, časopisa Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, objavljena je recenzija knjige nastale u okviru projekta MEGAHR Čitanjem do (spo)razumijevanja profesorice Anite Peti-Stantić. Autorica recenzije je profesorica Kristina Štrkalj Despot, a recenziju pod naslovom (Ne)dostižna lakoća čitanja (Peti-Stantić, Anita. 2019. Čitanjem do (spo)razumijevanja. Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Ljevak. Zagreb.) možete pročitati na poveznici.

2019 ASEEES Summer Convention Zagreb

Profesorica Anita Peti-Stantić, voditeljica projekta MEGAHR te suradnice na projektu dr. sc. Jelena Tušek i mag. Irina Masnikosa sudjelovat će na ASEEES-ovoj ljetnoj konferenciji u Zagrebu 15. lipnja referatima u okviru panela Universality of Semantic Categories across Languages and Methodologies: Concreteness and Imageability.

Panel-diskusija kojom predsjedava dr. sc. Mateusz-Milan Stanojević održat će se u predavaonici A123 na Filozofskom fakultetu u Zagrebu s početkom u 9 sati. 

Profesor Mateusz-Milan Stanojević ujedno je, uz Vedranu Gnjidić, i voditelj rasprave.

U okviru panela bit će izloženi sljedeći referati: 

Osijek: “Čitanje kao intelektualna aktivnost”

Profesorica Anita Peti-Stantić održat će pozvano predavanje “Čitajmo da ne zaboravimo misliti: čitanje kao intelektualna aktivnost” na Sveučilištu u Osijeku u sklopu predstavljanja knjige “Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti”. Predstavljanje knjige i predavanje održat će se u utorak, 28. svibnja s početkom u 12 sati na Akademiji za umjetnost i kulturu.