Radionice

  1. U okviru projekta Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? koji se neposredno naslanja na Nacionalnu strategiju poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine i posebno na Godinu čitanja u Republici Hrvatskoj održana je treća u nizu od četiri radionice pod naslovom “Omogućuju li nam pametni telefoni da budemo pametniji?”. Radionicu, na kojoj je aktivno sudjelovalo više od 300 učitelja svih nastavnih predmeta i učenika, moderirale su Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić, a gosti su bili profesori Goran Šimić i Igor Rudan.

    Razgovaralo se o digitalnim medijima i vrijednosti informacije, o utjecajima velike izloženosti digitalnim sadržajima na psihičko zdravlje mladih, o izazovima suvremenosti, a posebno su se analizirali izvaci iz knjiga objavljenih u izdanju Naklade Ljevak kojima se potiče čitanje popularnoznanstvene literature: 

    Igor Rudan (2017). Točna boja neba: razmišljanja o znanosti u 21. stoljeću

    Igor Rudan (2018). Zao zrak: razmišljanja o zdravlju i bolesti u 21. stoljeću

    Igor Rudan (2019). U zemlji klanova: razmišljanja o prilagodbi u 21. stoljeću

    Igor Rudan (2020).  Očekujući vatre: ramišljanja o izazovima u 21. stoljeću 

    Manfred Spitzer (2018). Digitalna demencija: kako mi i naša djeca silazimo s uma

    Manfred Spitzer (2019). Usamljenost : neprepoznata bolest : bolna, zarazna, smrtonosna

    Manfred Spitzer (2021). Epidemija pametnih telefona : prijetnja zdravlju, obrazovanju i društvu

    Goran Šimić i sur. (2019). Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja

    Goran Šimić i sur. (2021). Uvod u neuroznanost emocija i osjećaja 

    Radionice su organizirane uz podršku Ministarstva kulture i medija, Agencije za odgoj i obrazovanje, Naklade Ljevak i HRZZ pojekta Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture.

    Snimka radionice dostupna je na: https://www.youtube.com/watch?v=yCtGj6sk_rI

  2. U okviru projekta Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? koji se neposredno naslanja na Nacionalnu strategiju poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine i posebno na Godinu čitanja u Republici Hrvatskoj održana je prva u nizu od četiri radionice pod naslovom “Kome danas trebaju knjige?”. Radionicu, na kojoj je aktivno sudjelovalo oko 160 učitelja različitih nastavnih predmeta i više od 400 učenika, moderirale su Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić, a gošće su bile Mirela Barbaroša Šikić i Anda Bukvić Pažin, promotorice čitanja i pažljive čitateljice.
    Razgovaralo se o knjigama i čitanju, a posebno su se analizirali izvaci iz knjiga objavljenih u izdanju Naklade Ljevak kojima se potiče čitanje popularnoznanstvene literature: 
    Vedrana Stantić i Anita Peti-Stantić (2021). Znati(želja): Zašto mladi tebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
    Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić (2021).(ur.) Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću i kako je došlo do toga? 
    Radionice su organizirane uz podršku Ministarstva kulture i medija, Agencije za odgoj i obrazovanje, Naklade Ljevak i HRZZ pojekta Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture.
    Snimka radionice dostupna je na: https://www.youtube.com/watch?v=YWA_ZuaJ5GI
  3. Prof. dr. sc. Anita Peti-Stantić održala je pozvano izlaganje na Županijskom stručnom vijeću učitelja hrvatskoga jezika Međimurske županije pod naslovom Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Na tom je skupu viša savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje Mirela Barbaroša Šikić održala izlaganje pod naslovom Mogućnosti ovladavanja vokabularom – podrška učenicima u stjecanju čitateljske kompetencije, a nastavnice Nataša Kralj i Martina Horvat Kolar pokazale su mogućnost praktične primjene predloženih vježbi u dva izlaganja (Oblikovanje rečenica i teksta pomoću zadanih riječi u 6. razredu; Vježbe povezivanja i uvrštavanja u 6. i 8. razredu). Time je i u nepovoljnim uvjetima nastavljena suradnja sa savjetnicima u Agenciji za odgoj i obrazovanje, kao i s učiteljima koji su sudjelovali na obje radionice održane u okviru projekta MEGAHR. Na Županijskom je stručnom vijeću sudjelovalo više od 65 učitelja.
  4. Profesorice dr. sc. Anita Peti-Stantić i dr. sc. Mirjana Tonković i suradnica na projektu Vedrana Gnjidić održale su radionicu u sklopu međužupanijskog stručnog skupa za učitelje i nastavnike pet slavonskih županija (Virovitičko-podravska, Požeško-slavonska, Brodsko-posavska, Vukovarsko-srijemska, Osječko-baranjska) u suradnji s višom savjetnicom za hrvatski jezik Agencije za odgoj i obrazovanje, prof. Anđom Suvalom. Radionica s naslovom “Struktura hrvatskog jezika (vokabular, tekst) i razvoj čitateljskih kompetencija” održana je 3. rujna. Materijale s radionice možete pronaći ovdje,
  5. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 7. veljače 2020. održana je radionica u okviru trećeg modula suradnje s timom savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta.  Radionički materijali: vježbe za učenikePovratne informacije o vježbama vokabulara (prof. Keresteš), Tipovi vježbi za razvoj vokabulara (prof. Peti-Stantić, Vedrana Gnjidić).    [Za provedbu projektnih aktivnosti koje se odnose na stručno usavršavanje učitelja ostvarena je suradnja s Agencijom za odgoj i obrazovanje, u kojoj je voditeljica Odjela za srednje školstvo i viša savjetnica za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić, prof., okupila kolegice i kolege više savjetnike za predmete Hrvatski jezik – dr. sc. Marijanu Češi, za Prirodu i Biologiju – Lydiju Lugar, prof., za Povijest – Timura Križaka, prof., za Geografiju – Vesnu Milić, dipl. geograf, za Matematiku – Draženku Kovačević, prof. i Igora Šelimbera, prof., s kojima je u suradnji oformljena skupina učitelja iz pet županija sjeverozapadne Hrvatske.]
  6. Radionica: Strojno učenje i jezični procesi. Filozofski fakultet, Zagreb. 6. prosinac 2019.  Radionička predavanja:
    dr. sc. Petar Milin Artificial Neural Networks against Natural Language Ailments
    dr. sc. Maja Anđel Leabra – biologically plausible modelling algorithm
    dr. sc. Petar Milin A royal way to a headache: Complex research phenomena require complex statistical models (A gentle introduction to Mixed Effects Modeling)
  7. U sklopu projekta MEGAHR održana je radionica za učitelje u Osnovnoj školi Ludina u ponedjeljak, 28.10.2019. Radioničke materijale možete pronaći ovdje:Što se i kako u jeziku zamišlja? Širina i dubina vokabulara djece i mladih (prof. dr. sc. Anita Peti-Stantić)Strukture teksta (prof. dr. sc. Gordana Keresteš)Širina i dubina vokabulara – vježbe (Vedrana Gnjidić)
  8. Anita Peti-Stantić, Gordana Keresteš i Vedrana Gnjidić održat će četvrtu u nizu radionicu Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta: od strukturiranog vokabulara do strukturiranog teksta za učitelje i učenike. U sklopu Županijskog stručnog vijeća učitelja predmetne nastave koji predaju na češkom jeziku 8. veljače 2019. održat će se radionica za učitelje u Češkoj osnovnoj školi Jana Amosa Komenskog u Daruvaru s početkom u 14 sati. Radionica za učenike započet će u 10:45. Radionica se sastoji od dva izlaganja i niza igara, vježbi i psiholingvističkih ispitivanja s učenicima.
  9. Mirjana Tonković i Gordana Keresteš održat će 1. veljače 2019.  jednodnevnu radionicu pod naslovom Metodologija i etika empirijskih istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost HRZZ-IP-2016-06-1210 Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture. Radionica će se održati u Vijećnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu, a namijenjena je svim članovima projekta i svim zainteresiranim sudionicima, posebno mlađim kolegama koji smatraju da bi im mogla pomoći u istraživačkom radu.  Etički aspekti istraživanja s ljudima (prof. Gordana Keresteš)  Eksperiment u psiholingvističkim istraživanjima (prof. Mirjana Tonković)
  10. Anita Peti-Stantić, Mirjana Tonković i Vedrana Gnjidić održat će treću u nizu radionicu Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta: od strukturiranog vokabulara do strukturiranog teksta za učitelje i učenike. U sklopu Županijskog stručnog vijeća učitelja hrvatskog jezika Varaždinske županije 18. siječnja 2019. održat će se radionica za učitelje u Osnovnoj školi Novi Marof s početkom u 15 sati, a učenici će na radionici sudjelovati u subotu (19. siječnja) u Elektrostrojarskoj školi Varaždin u kojoj djeluje Centar izvrsnosti za hrvatski jezik. Radionica se sastoji od dva izlaganja i niza igara, vježbi i psiholingvističkih ispitivanja s učenicima.
  11. Anita Peti-Stantić, Gordana Keresteš, Vedrana Gnjidić i Ema Perišić održat će drugu u nizu radionicu Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta: od strukturiranog vokabulara do strukturiranog teksta za učitelje i učenike. Radionica se sastoji od dva izlaganja i niza igara, vježbi i psiholingvističkih ispitivanja s učenicima, a održat će se u Osnovnoj školi Nedelišće u četvrtak, 3. siječnja 2019. s početkom u 10:30. Na radionici će sudjelovati učitelji i učenici iz osnovnih škola u Nedelišću, Gornjem Mihaljevcu i Ivanovcu.
  12. Anita Peti-Stantić, Mirjana Tonković, Vedrana Gnjidić i Ema Perišić održat će radionicu za učitelje i učenike Osnovne škole Đuro Ester u Koprivnici na temu Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta: od strukturiranog vokabulara do strukturiranog teksta. Radionica, koja će se održati u petak, 23. studenog 2018. u Koprivnici, sastoji se od dva izlaganja i niza igara, vježbi i psiholingvističkih ispitivanja s učenicima.
  13. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 28. rujna 2018. se u okviru drugog modula suradnje s timom savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta održava radionica Prikaz analize rezultata rada na tekstu i vokabularu učenika: prijedlog intervencije

    MATERIJALI S RADIONICE [Za provedbu projektnih aktivnosti koje se odnose na stručno usavršavanje učitelja ostvarena je suradnja s Agencijom za odgoj i obrazovanje, u kojoj je voditeljica Odjela za srednje školstvo i viša savjetnica za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić, prof., okupila kolegice i kolege više savjetnike za predmete Hrvatski jezik – dr. sc. Marijanu Češi, za Prirodu i Biologiju – Lydiju Lugar, prof., za Povijest – Timura Križaka, prof., za Geografiju – Vesnu Milić, dipl. geograf, za Matematiku – Draženku Kovačević, prof. i Igora Šelimbera, prof., s kojima je u suradnji oformljena skupina učitelja iz pet županija sjeverozapadne Hrvatske.]

     

  14.  Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 20. travnja 2018. održava se seminar/radionica Prikaz dosadašnjih rezultata i rasprava o razvoju alata za poboljšanje učeničke jezične/čitalačke kompetencije.RADNI PROGRAM   MATERIJALI S RADIONICE[Za provedbu projektnih aktivnosti koje se odnose na stručno usavršavanje učitelja ostvarena je suradnja s Agencijom za odgoj i obrazovanje, u kojoj je voditeljica Odjela za srednje školstvo i viša savjetnica za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić, prof., okupila kolegice i kolege više savjetnike za predmete Hrvatski jezik – dr. sc. Marijanu Češi, za Prirodu i Biologiju – Lydiju Lugar, prof., za Povijest – Timura Križaka, prof., za Geografiju – Vesnu Milić, dipl. geograf, za Matematiku – Draženku Kovačević, prof. i Igora Šelimbera, prof., s kojima je u suradnji oformljena skupina učitelja iz pet županija sjeverozapadne Hrvatske.]
  15.  Na Filozofskom fakultetu 29. i 30. siječnja 2018. održana je radionica Obrada statističkih i korpusnih podataka te programiranje umjetnih neuronskih mreža na kojem su izlaganja održali:
  16.  Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 6. srpnja 2017. održano je Predstavljanje projekta na kojem su izlaganja održali:

 1,152 total views,  1 views today

This post is also available in: enEnglish (Engleski)